Lihesten
Tekst og foto: Scandion
Lihesten (776 m.o.h.) er eit særmerkt fjellmassiv
som opp gjennom tidene har vore eit viktig lande og siglings - merke -
og er eit eldorado for fjellglade fotfolk og etterkvart og klatrarar. Til
toppen går det kvart år ein marsj kalla Lihest-klyvet.
Havørnulukka
16. juni 1936 klokka sju om morgonen råka postflyet
"Havørn" frå Bergen fjellet under Risnesnipa og alle sju,
3 pasasjerar og 4 flygarar, omkom. Sjøflyet var ein Junker av typen
Ju-52/3M - og var etter dei tider store fly som kunne ta 15–17 passasjerar.
Flytypen hadde og stor lasteevne, var 18,80 meter langt med eit vengespenn
på 29,25 meter. Topphastigheit var 295 km/timen.
Flyet var eigd av Det Norske Luftfartsselskap (DNL) -
som var Noregs nasjonale flyselskap fram til 1948.
Selskapet, som var eit lutlag der og Bergenske Dampskipsselskap
var aksjonær, skulle drive ruteflyging på Norskekysten.
I 1936 hadde selskapet tre fly: "Ternen", ”Havørn” og ”Najaden”.
Havørnulukka var den første ulukka innan
sivil ruteflyging i Noreg. Den kjente flypioneren Bernt
Balchen leia arbeidet med å få vrakdelar og fleire av dei
omkomne ned frå den bratte og utilgjengelege fjellsida.
Laurdag 14. juni 2008 vart Havørn-ulukka markert
ved avduking av ein minnestein til ære for dei omkomne og deltakarane
i det vanskelege hjelpe- og identifiseringsarbeidet. Ulrik Andrew Smith
foretok avdukinga. Han er slektning av fyrsteflygaren på Havørn,
Ditlef Pentz Smith. Minnesteinen er fire meter høg og står
på ei utsiktshøgd under den steile Risnesnipa (Lihesten) der
flyet havarerte.
Kjelde:
Solund
sogelag
Wikipedia |