Lærdalstunnelen
Den 24,5 kilometer lange Lærdalstunnelen, mellom
Nyheim i Aurland kommune og Håbakken i Lærdal kommune, er eit
viktig bindeledd på stamvegen mellom Oslo og Bergen. Sambandet er
ferjefritt og utan vanskelege fjellovergangar om vinteren. Bygginga av
tunnelen tok til den 15. mars 1995. Den 3. september 1999 var det gjennomslag,
og den 27. november 2000 vart tunnelen opna av kong Harald V og erklært
klar for vanleg trafikk.
Ein må ikkje betala bompengar for å køyra
gjennom tunnelen, slik som ein må gjennom mange andre tunnelar. Tunnelen
er en del av Europaveg 16.
Tunnelen er delt inn i fire seksjonar, med tre store fjellholer
mellom. Fjellholene er lyssette og skal kunna gje dei køyrande ei
avveksling og letta konsentrasjonen . Om nokon skulle få problem
under køyringa er det mogleg å stoppa og ta ein pause.
Tunnelfakta
Lengde på tunnel: 24 510 meter
Lengde ventilasjonstunnel: 2 100 meter
Opningsdato: 27.11.2000
Byggetid: 1995 - 2000
Kostnad totalprosjekt (2000-verdi) 1050 mill. kroner
Kostnad tunnel (2000-verdi) 930 mill. kroner
Meterpris ferdig tunnel: 38 000 kroner
Snunisjer: 15 stk
Havarinisjer: 48 stk
Årsdøgntrafikk: 1000 køyretøy
Største timetrafikk: 400 køyretøy
Første salve 15. mars 1995. Vegdirektør
Olav Søfteland fekk æra av å tenna lunta.
Gjennomslag i tunnelen 3. september 1999
Opning av tunnelen 27. november 2000
5000 salver vart sprengt før gjennomslaget i september
1999
For kvar salve vart det bora 100 hol (kvar salve åt
seg 5 meter inn i fjellet)
Kvar salve sprengde ut 500 kubikkmeter fjellmasse
For kvar salve vart det nytta 500 kg sprengstoff
I gjennomsnitt vart det sprengt 50-70 meter på
kvar "stuff" kvar veke i drivingsfasen
Tryggingsutstyr
Nøtelefonar merka SOS for kvar 250 meter.
Brannslokkingsapparat for kvar 125 meter.
15 snuplassar for bussar og vogntog.
Skilt med teksten "Snu og køyr ut" vert tent når
snuplassane skal brukast.
For kvar sjette kilometer er snuplassane bygde som store
fjellhallar der vogntog kan snu utan å rygge.
Mindre havarinisjer for kvar 500 meter.
Eigne redningskanalar for politi, brannvesen og helsepersonell.
Datasamband til Statens vegvesen sine vegtrafikksentralar
i Lærdal og Bergen.
Antenneanlegg for radio P1.
GSM-mobiltelefonsamband.
Telje- og fotosystem som registrerer all trafikk inn
og ut av tunnelen.
Verdens lengste tunnel
LÆRDALSTUNNELEN 24 510 meter
St. Gotthard (Sveits) 16 918 meter
Arlberg (Østerrike) 13 972 meter
Frejus (Frankrike - Italia) 12 901 meter
Mont Blanc (Frankrike-Italia) 11 600 meter
Gudvangatunnelen (Norge) 11 400 meter
Kan Etsu (Japan) 11 090 meter
Kjelde:
vegvesen.no
wikipedia.no |